تشرف شیخ اسدالله در حرم امیرالمومنین علیه السلام

تشرف شیخ اسدالله در حرم امیرالمومنین علیه السلام

مرحوم شیخ اسدالله از تلامذه ی مرحوم آیة الله میرزای رشتی فرموده اند که:

من در صحت مضمون روایتی که دلالت دارد به حضور امیرالمومنین علیه السلام در 40 مکان-در ساعت و در آنِ واحد- از نظر اینکه وجود مقدس حضرت علی علیه السلام 40 جا دعوت بودند، شک کردم.

شبی در عالم رویا حضرت را دیدم فرمودند:«در امکان حضور من در آنِ واحد در40 مکان شک داری؟»

عرض کردم: «بلی یا امیرالمومنین.»

فرمودند:«به اطراف خود نگاه کن.»

من به اطراف نگاه کردم دیدم هرچه چشم کار می کند انسان می بینم و تمامی آنها وجود مقدس امیرالمومنین علیه السلام بودند.

بعد از آن حضرت به من خطاب کرد:«شکّت زایل شد؟»

عرض کردم:«بلی.»

بعد عرض کردم:«یا امیرالمومنین! آیا در مدت عمرم موفق به زیارت مولا و سیدم و امام زمانم شده ام؟»

حضرت جواب دادند:«بلی.»

عرض کردم:«کجا؟»

فرمودند:«حرم من علی(ع) در وقت فلان و روز فلان مشرف شدی ، آمدی کنار قبر و پایین پای من که نماز بخوانی ، دیدی سیدی جلوتر نماز می خواند و قرائت او بسیار جلب توجهت کرد و تصمیم گرفتی نصف پولی را که در جیب داری بعد از فراغت ایشان از نماز به او بدهی و گوش دادی به قرائت او ، بیشتر جذبت کرد ، تصمیم گرفتی تمام پولت را به او بدهی و ایشان بعد از سلام نماز ، روی خود را برگرداند و به جانب تو و فرمودند:«تو فردا نیاز به آن خرجی داری، لازم نیست به من بدهی.» و آن سید ، امام زمانت بود.»

منبع:ملاقات با امام زمان علیه السلام در کربلا ص 285

مولف:محمد یوسفی



بر چهره پر ز نور مهدی صلوات بر جان و دل صبور مهدی صلوات تا امر فرج شود مهیا بفرست بهر فرج و ظهور مهدی صلوات
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : احمد فاریابی
تاریخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392
مطالب مرتبط با این پست